پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119047
بايکوت سخنراني رئيس جمهور آرژانيتن در سازمان ملل+سند
تاریخ انتشار : 1393/07/07 08:39:48
نمایش : 1350
روز چهار شنبه هفته گذشته کريستينا فرناندز کرچنر، رئيس جمهوري آرژانتين سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل داشت که از طرف اکثر رسانه هاي غربي و اروپايي بايکوت شد فقط يک رسانه خارجي متعلق به کشور صربستان سخنان رئيس جمهور آرژانتين را پوشش داد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز چهار شنبه هفته گذشته کريستينا فرناندز کرچنر، رئيس جمهوري آرژانتين سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل داشت که از طرف اکثر رسانه هاي غربي و اروپايي بايکوت شد و فقط يک رسانه خارجي متعلق به کشور صربستان سخنان رئيس جمهور آرژانتين را پوشش داد و اين گونه اعلام کرد که نطق روساي جمهور آرژانتين،برزيل و مکزيک جبهه گيري آمريکاي لاتين عليه آمريکا بود،اين افراد ضمن محکوم کردن حمله آمريکا به مواضع داعش در سوريه،خواستار تحقيق درمورد حاميان مالي و نظامي داعش شدند.

گفتي است هنگام پخش  سخنراني از بسياري از شبکه هاي ماهواره اي نيز قطع شد که باعث تعجب بسياري از بينندگان اين شبکه ها شد.

اين اقدام خصمانه دولت هاي غربي و اروپايي کاملا بر همگان روشن است که هر کسي بخواهد واقعيت هاي دنيا را بيان کند اين کشور ها که خود را مدعي حقوق بشر مي دانند با آنها برخورد مي کنند.

رئيس جمهور آرژانتين در سخنراني خود درمجمع عمومي سازمان ملل ضمن اعلام حمايت از يک دولت مستقل فلسطيني، رويکرد کشورهايي همچون  ايالات متحده در حمله به داعشي که پيشتر و برضد سوريه مورد حمايت واشنگتن بوده است را زير سئوال برد.

 

کرچنر در اين سخنان گفت: "قدرت‌هاي بزرگ مفهوم دوست و دشمن را به صورتي بسيار آسان تغيير مي‌دهند."
وي با انتقاد از رويکرد خشن در پيش گرفته شده براي مبارزه با تروريست‌ها گفت: "با کوبيدن بر طبل جنگ نمي‌توان با تروريسم جنگيد ... بلکه بايد پيام صلح را انتشار داد."
رئيس جمهوري آرژانتين در ادامه با بيان اين سئوال که "داعش و القاعده سلاح‌هاي خود را از کجا آورده‌اند؟ مبارزان آزادي‌خواه ديروز، تروريست‌هاي امروز هستند" سياست‌هاي بين‌المللي ايالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وي افزود: "ما بايد راهي براي مبارزه با تروريسم بدون فراموش کردن حقوق بشر بيابيم. سازمان ملل بايستي بار ديگر رهبري خود را در اين موضوع به دست آورد. اين تنها راهي است که ما مي‌توانيم جهاني بهتر را براي فرزندانمان به جاي بگذاريم."
 
 
فرناندز رئيس جمهور آرژانتين وقتي بايکوت سخنراني خود را در سازمان ملل در  رسانه هاي غربي ديد، متن اين سخنراني را در صفحه فيسبوک خويش قرار داده است.
 
 
 

رئيس جمهور آرژانتين علاوه بر اعتراض خود در صفحه فيسبوک در سايت شخصي خود نيز به اين اقدام رسانه هاي غربي در سانسور سخنراني خود در سازمان ملل اعتراض کرد.

 

انتهاي پيام/گ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html